Personeel & organisatie |
Competentiemanagement* |
Competentiemanagement is toekomstgericht sturen op gedragskenmerken met als doel het leveren van een wezenlijke bijdrage aan uw organisatie- of afdelingsdoelstellingen. Een competentie is te omschrijven als een combinatie van vaardigheid, kennis en attitude. Voorbeelden zijn: Klantgerichtheid, Leiderschap, Sociale Vaardigheden, Resultaatgerichtheid. Er wordt verband gelegd tussen de doelen van uw organisatie of afdelingen, de daarvoor benodigde (kern)competenties en de bij uw medewerkers aanwezige competenties.
Met competentiemanagement krijgt u als leidinggevende instrumenten in handen om te sturen op gedrag en te coachen op competenties van uw medewerkers. Kerncompetenties leveren u handvatten voor functiebeschrijvingen, formatieplannen en managementstijl. Competentieprofielen zijn te gebruiken bij selectie, ontwikkeling, beoordeling en loopbaanplanning.
Wij kunnen u begeleiden bij de invoering van competentiemanagement in uw organisatie of afdeling. We komen u graag vertellen wat competentiemanagement binnen uw organisatie te weeg kan brengen.
* Het invoeren van competentiemanagement bij uw bedrijf of bedrijfsonderdeel kan b.v. als
|
E. de Bruijnstraat 3 Postbus 5520 1411 SX Naarden. 1410 EA Naarden. |
Bezoekadres: Postadres: |